torsdag 17 december 2009

Årets julkort är klara!

Då var årets julkort klara och ivägskickade! Jag brukar göra samma typ av julkort till alla och i år blev det ca 30 st. Jag har utgått från kortbas i färgerna rött, grönt och vitt - de klassiska julfärgerna. Huvudmotivet består av de söta tomtestämplarna från Panduro som jag har färglagt med Promarkers i färgerna Poppy, Warm grey 1 och Blush. Stämpelmotiven har jag monterat på matchande papper, och på en del har jag använt lite rött eller grönt glitterlim om det har passat. God Jul-stämpeln är från Stämpelboden. Ordet önskar har jag faktiskt fått ihop av ett gammalt, gammalt stämpelkit från när jag var liten! Det består av bokstäver och tecken som man kan sätta ihop själv, och det har faktiskt kommit till användning några gånger;-) På mörkare papper har jag stämplat med vitt - det blir väldigt snyggt och vintrigt. På det vita pappret fick det bli det klassiska svarta.

1 kommentar:

Helen sa...

Hej!
Tack för din gulliga kommentar, naturligtvis hinner du vara med på tävlingen. Vad fina julkort du har gjort jag är urdålig på sånt. Jag kommer att titta in här då och då, förhoppningsvis kan jag lära mig något av dig. Ha det bra.
Kram/Helen